lørdag 3. april 2010

Påskebilder;)

Noen skrytebilder fra den fantastiske påsken vi har hatt her i nord...
Sol og blå himmel NESTEN hver dag,og flotte muligheter til fine turer på ski.
Onsdag før skjærtorsdag gikk vi rundt Brattenga. Nydelig vær,men en i.... hadde frest vei til hyttefolket og dermed ødelagt mye av starten på løypa,ergelig!!!
Men da vi kom dit fresinga slutta var resten av turen flott;)
Skjærtorsdag kjørte vi til Lakselvdalen til stedet der svigermor vokste opp,der bruker vi å samles en dag i påsken til det store Nakken-rennet
(en familiær greie hvor innsats og prestasjon varierer veldig fra år til år;))
I år kom jeg på 2.plass i dameklassen og er godt fornøyd med det.
Langfredag kom Åge med familie på besøk og var til påskeaften.
Vi var ute hele dagen på langfredag,hadde lagd en svær snøborg ute foran huset hvor vi stekte vafler ute i det fri og ellers lekte og akte.
Så lagde vi bål før vi gikk inn for å se barnetv.
Da de minste ungene var lagt,spiste vi lammelår som hadde stått og kosa seg i stekovnen siden klokka åtte på morgenen.
Utrolig godt!
Det ble tidlig kveld etter en lang dag ute og dagen etter hadde vi planlagt skitur til Hilbertsetra.
En tur på 7-8 km hver vei.
Føret var så som så,det måtte klister til for å få feste.
Da vi kom fram var det ganske sur vind,så vi lagde en eminent snøborg som skjermet godt. Så ble det inntatt diverse medbrakt mat og varm kakao;)
En utrolig koselig tur,men vi var ganske så slitne da vi endelig kom ned.
Så var det grøt på alle mann og så dro byfolket tilbake til Tromsø.
Tror faren for avsovning på soffan er relativt stor i kveld...
En innholdsrik og koselig påske så langt;)

Sebastian slapper av i pulken


Stig-Arne i god driv mot Brattenga

Flott utsikt over snødekte fjell

Bålpølse er tingen!

Også litt kvikklunsj;)

Da vi kom hjem hadde all snøen på taket ramlet ned...
bare å lete fram spaden og traktor med fres;)

Så kom påskebesøket...
Åge og Maia veldig konsentrert om froskespillet.

Maia har god utsikt fra snøborgen;)

Litt avslapning for de voksne;)

Med påskesola kommer Silje´s fregner;)

Åge måtte prøvekjøre Yngve´s scooter;)

Den minste påsketuristen...Ane;)

Maia og Sebastian koser seg med påske-barnetv;)

De minste ungene var i seng og det var tid for årets påske-lammelår;)

På tur til Hilbertsetra

Framme på Hilbertsetra og ferdig med snøborgen

Åge og Maia på påskefjellet;)

Maia koser seg med kvikklunsj;)

2 kommentarer:

  1. Hærlig påskeferie. Som tatt rett ut av boka!!!!
    klem

    SvarSlett
  2. Ja,det skal være sikkert;) Årets påskeferie har vært den beste i manns minne...hvertfall mett minne;)

    SvarSlett

Så fint at du vil legge igjen en kommentar, den vil bli videresendt til mailen min ;)