Så går det mot lysere tider og man merker på kroppen at man ser fram til lengre lysere dager.
Det har vært utrolig kaldt leeeenge, men nå har vi hatt noen dager med litt mildere vær og det var egentlig godt. Trodde først at det skulle bli såpeglatt, men det gikk bra.
Noen skiturer har det også blitt, ikke så mange som man skulle ønske, men det blir vel tid til mer sånt etterhvert.
Jeg har for tiden 6 ukers praksis i en barnehage. Det tar ca 40 minutter å kjøre dit hver vei, så jeg er borte hjemmefra i ca 8,5 time hver av ukedagene, så det tar på. Mye skrivearbeid og mye som skal planlegges. Men i dag hadde jeg vært der i 2 uker og det er 4 uker igjen, hvor mange av dagene er fylt med aktiviteteter, så jeg tror de resterende ukene kommer til å gå fort.
I tillegg begynte jeg på heklekurs sammen med Silje. Vi fikk det godt til begge to, og jeg ser fram til mange koselige stunder med heklekroken.
Dette skal bli en pute, er snart ferdig med forsiden, så er det bare baksida igjen.
![]() |
Forrige helg kom Sebastian med denne da jeg skulle handle til helga. En morsom liten handlelapp som jeg bare måtte ta bilde av. |
Forrige uke, fra tirsdag til søndag, hadde Sebastian spysjuke. Han spydde i ett og klarte ikke å holde på noe, tror han var både lei og sliten da det nærmet seg helg. Han spydde ikke fredag og søndag, så på mandag dro han på skolen.
Slik så han ut på søndags kveld da jeg var inne og kikka på han før jeg la meg. Der og da tenkte jeg ikke over de rødflekkete kinnene han hadde i kinnene...
Dagen etter da vi satt og gjorde lekser, klagde Sebastian over vondt i føttene da han skulle gå opp fra skolebussen. Jeg tok av ham sokkene og kikka under beina hans, for å se etter blemmer eller gnagsår…men ingenting. Så dro jeg tilfeldigvis i longsen og fikk øye på et merkelig utslett på leggene hans…
Tenkte på elveblest, fuglelopper…men fant ut at det siste kunne det ikke være på grunn av årstiden.
Det endte i alle fall med en tur på legevakta, og der fikk jeg skryt for å ha tatt han med dit.
Han hadde fått
betennelse i blodkarene, som en reaksjon på virusinfeksjonen som spysjuka var.
Etter som dagene har gått har det blitt verre og nå de siste dagene er det ikke like rødt og vondt, men likevel mye utslett som også har spredd seg til armene.
Framover må han levere en ukentlig urinprøve, da denne tilstanden kan påvirke nyrefunksjonen og dersom han skulle bli dårlig, blod i urinen eller feber og lignende måtte vi ta kontakt med legen med en gang, fordi det kunne bli nødvendig med sykehusinnleggelse.
Men den første urinprøven vi leverte var fin, så vi satser på at det skal gå bra.
Nå er det helg etter ei hektisk uke og det kjennes deilig ut.
I morgen skal vi til Tromsø hele familien, mange småærend som skal gjøres unna og de to eldste har hvert sitt gavekort som de fikk av oss til jul som skal brukes.
Kom hjem til denne i dag, en vakker bukett fordi det er morsdag på søndag.
Ønsker alle mødre der ute en fin dag på søndag!
GOD HELG!








Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar
Så fint at du vil legge igjen en kommentar, den vil bli videresendt til mailen min ;)