Sidenforrige blogginnlegg har vi deltatt på en ny aktivitet i regi av Friluftsliv for alle, det ble en tur til Selja. Der står det ei grillhytte som noen satte opp for noen år siden.
Her var det mulighet for å gå opp til Balsokken, men pga mye snø var det et fåtall som valgte å gå videre. I grillhytta grilla vi pølser og fikk utdelt drikke, og etterpå var det en mann som viste ungene hvordan de skulle lage seljefløyte - artig ;)
Før vi gikk ned var det en liten quiz, med ulike spørsmål.
Årets første tur til Balsokken uten ski eller truger på beina, ble gjennomført et godt stykke ut i juni.
Helt utrolig hvor stor forskjell det er fra år til år og hvor tidlig man kan komme seg til fjells.
Forrige torsdag var det et nytt arrangement i regi av friluftslivgruppa. Da var det aktivitetsdag i regi av BULA-huset ved Juksavatn. Et flott arrangement med ulike konkurranser, padling med kano, styltegåing og pølsegrilling ;)
Har virkelig sansen for disse arrangementene og vi kommer nok til å delta på det vi kan av de ulike arrangementene.
Fredag i forrige uke hadde klassen til Silje vårball.
Her er snuppa pynta og klar for å dra ned på ball.
Fredag kom mamma og Jørgen på besøk. De hadde vært hos eldste dattra til Jørgen i bursdag tidligere på dagen, og kom til oss seint på kvelden.
Søndag dro vi opp til Lakselvdalen for at de skulle få se hvordan det ser ut der oppe.
Selv om været kunne vært litt bedre, så hadde vi en kjempekoselig dag, en skikkelig vitamininnsprøytning som man kan lagre på harddisken over dager man tenker tilbake på med glede.
Silje og Sebastian har fått sin egen spikkekniv, og med Jørgen`s hjelp fikk vi "kvessa" knivene slik at de var klare til bruk.
Sebastian storkosa seg og så ut til å synes det var stor stas.
I skogen vrimla det med lauvmakk, de dukka opp overalt.
Sebastian syntes det var gøy med disse grønne markene -
bestemor fra Grytøya var ikke like glad i dem!
Jørgen fikk prøvd fiskelykken i elva, og var godt fornøyd med det - selv om det ikke ble noen fangst.
Denne uk har vi hatt sjørøverdager på jobben - og jeg og Sara fikk ansvaret for dette.
Vi gikk virkelig inn for oppgaven og vi har gjort mye forskjellig.
Her er brev fra sjørøverene Surrete Sverre og Tamme Thomas, hvor de ber barna om hjelp til å finne skattekista med nøkkelen til skattekammeret.
Og nedenfor er skattekartet med ulike oppgaver som ungene måtte løse underveis.
Både jeg og Sara gikk virkelig inn for at ikke ungene skulle kjenne oss igjen - så det resulterte i hes stemme på oss begge, Sara frøs veldig etter å ha blitt gjennombløt i regnet og jeg fikk vondt i ryggen etter all sandmåkinga - så det skal ikke stå på innsatsen!
Inni mellom - helst på kveldene - så lyser det opp…men den siste uka har det stort sett hølja ned og jeg kjenner at det begynner å slite litt med alt det dårlige været.
Bare å håpe på at godværet sparer seg til jeg går på ferie!!!
I dag var vi på vårkonsert med småtrinnet, alltid koselig å se alle de søte små som har øvd så flittig for å synge for foreldre og besteforeldre ;)
Ønsker dere ei flott helg og krysser det som krysses kan for at det blir bedre vær snart!!!











Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar
Så fint at du vil legge igjen en kommentar, den vil bli videresendt til mailen min ;)