torsdag 4. september 2008

Mere feriebilda...

Siste natta lå vi på Hageseter,det e en campingplass midt på Dovrefjell. Det regna,va tåke og 7 grader da vi ankom litt seint på ettermiddagen.. Brrrr! Men campingplassen va grei den,og godværet hadde dem selvfølgelig hatt uka før vi kom..da hadde det vært sol fra blå himmel og 30 grader.. Typisk!!
Masse fjell..og tåka som hang nedover hytte-takan..
Dagen etter starta vi tidlig,og første stopp va på Dovregubbens Hall,det va utrolig fint der,masse troll-ting og en flott kafe som va malt med diverse trollbilda både utvendig og innvendig.
Ikke godt å si hvem som ser mest ut som et troll.. Mulig Sebastian har stått modell for det største trollet..;)
Silje foran inngangsdøra til kafeen. Flott maleri på døra,sto ett eller anna om at verken troll eller folk hadde gått sultne herfra....

Så kom vi til sånne plassa der man fikk relasjona til programmet "Der ingen skulle tru at nokon kunne bu.."

Husan låg helt oppi fjellsida,og man kunne jo undres kor veien dit opp gikk..
Midt oppå snaufjellet(også kalt Valdresflya),og sjekk de veistikken,minst 4 meter lang! Så trur ikke vi skal klage over mye sny her heime!!
Jippi! Framme på Beitostølen! Første natta lå vi på ei hytte,kjempefin hytte med to soverom,men natta etter fikk vi ei lielighet som vi hadde resten av oppholdet,den va fordelt på to rom,der det eine va hovedrommet med stue,kjøkkenkrok og soverom med familiekøya og bad med dusj. Så va det et rom til med ei køyeseng,sofa,kjøkkenkrok og tv.. Gjett hvem som kapra det rommet..? Silje og Aleksander va veldig godt fornøyd med å få "egen" leilighet med egen tv som de kunne bestemme sjøl ka de sku se!!;)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Så fint at du vil legge igjen en kommentar, den vil bli videresendt til mailen min ;)