lørdag 20. mars 2010

Tromsøtur;)

Fra fredag til lørdag var vi i Tromsø på hotellovernatting og Kristian Valen forestilling.
Vi fikk avgårde de to største på skolen og leverte minsten hos bestemor,og klokka halv ti dro vi.
Vi hadde en lunsjavtale med Åge,Anette og Ane på Pastafabrikken i Tromsø,så der spiste vi i halv-ett tida.
Stig Arne spiste Pasta Bolognese og jeg spiste noe som het Pesto Rosso,det smakte fortreffelig!
Min rett besto av pastaskruer som var dynket i olivenolje,med hvitløk,fersk basilikum,pinjekjerner,parmesan,peccorino og soltørket tomat...yummi!!!
Etter en koselig lunsjdate,ble Åge og gjengen med til hotellet for å se rommet.
Så dro de videre og vi slappet litt av før middagsavtalen på Arctandria med et vennepar fra bygda.

Anette og Ane

Åge og Ane

Middagen skulle vi fortære på Arctandria
som er en fiskerestaurant i samme bygg som Biffhuset og Skarven.
Og når man er på fiskerestaurant så "må" man jo nesten spise fisk;)

For-retten som 3 av oss valgte;
Skarvenplank
oppe fra venstre; potet med russisk kaviar,bruchetta med laksemousse,selkjøtt med rødbeter til,reker med sitron,potetlefse med kvalkjøtt,kongekrabbe,faunrøkt ørret og fetaost fra Bomstad Gård.
Overraskende godt!

Hovedretten min;
Kvalbiff med ovnsbakte potetbåter,ristet sopp,løk og broccoli med pepperkremsaus og tyttebærsirup...yummi!!!

Stig-Arne´s hovedrett;
Grillet tørrfisk med sprøstekt bacon og gulrotstuing,servert med kokte poteter til.
Jeg måtte selvfølgelig smake litt og det var utrolig godt,og smakte faktisk tørrfisk;)

Desserten min;
Varme bjørnebær med vaniljeis,eggelikør,mandler og krem;) NAM!

Etterpå var det Valen show,som var kjempebra! Den mannen e suveren på parodier og tar ikke seg selv høytidelig for fem flate øre!


Så var det opp på hotellrommet og kose seg med en drink eller to,før vi skulle sjekke bylivet;)
Vi gikk først på Grunder,der tok vi en drink men fant vel fort ut at musikken var litt vel "up to date" i forhold til vår smak,og vi trakk vel gjennomsnittsalderen opp noen år...
...så vi gikk heller til et sted som heter På byen,der følte vi oss mye mer hjemme!
Rett musikk og en aldersspredning på 30-50+.
Vi kosa oss der til klokka var halv to på natta,da var det tid for nattmat; Kebab!
Den tok vi med oss til hotellrommet sammen med Elin og Ronald,og da klokka var 2 og øynene ble smale (jeg hadde jo tross alt vært oppe siden klokka halv 6 med Sebastian!!!) gikk vi hver til vårt og sovna på et blunk!


Dagen etter sov vi til klokka var nesten 9!!!
Så var det hotellfrokost for alle penga...måtte jo spise for hotellprisen!
Gode og mette sjekka vi ut fra hotellet,også var det en times maratonshopping før vi tok fatt på turen hjemover. Barnevakta skulle på jobb halv 4 og vi hadde fått beskjed om å komme hjem i god tid sånn at ho fikk slappe litt av før jobb.

Halv 2 var vi hjemme,og ungene var kjempeglade for å se oss...skulle tro vi hadde vært borte ei uka!
De fikk bygaver,og Sebastian klamret seg fast på mammafanget;)
Han har vært forkjøla ei uke og hadde vært oppe 05.20 (glad jeg ikke var hjemme!!!) og sovna av på mammafanget;)



Vi hadde en suuuper bytur både matmessig og underholdningsmessig og det frister absolutt til gjentakelse om ikke så altfor lenge!

1 kommentar:

  1. Sånn, der får jeg visst til å kommentere. Høres ut som en flott Tromsøtur! Mye fancy og spennende mat og godt selskap.

    SvarSlett

Så fint at du vil legge igjen en kommentar, den vil bli videresendt til mailen min ;)