lørdag 4. februar 2012

God mat med gode venner;)

I går hadde vi nok en koselig kveld 
i 4-stjerners middags klubben vår;)

Fra å være 3 par som møtes en gang i måneden,
så er vi nå blitt 2 par;)
Det ene paret har av gyldige årsaker
(les; svangerskapskvalme og andre medfølgende faktorer)
tatt seg en liten pause,men vi regner med og håper på at de dukker opp igjen
så snart de har fått "hodet over vannet" igjen;)

Tidligere middagsselskap 
har jeg alltid planlagt i lang tid i forveien
og testet ut rettene på familien...
...av uvisse årsaker ble det verken mye planlegging eller utprøving denne gangen...

Men et par dager før det skulle gjennomføres
var det meste på plass,
bortsett fra hovedingrediensen til forretten...
...som faktisk måtte spesialbestilles på den lokale Prix-butikken;)


Her er bordet ferdigpyntet med en rose på hver dekketallerken...


Forrett; Jordskokksuppe med stekte jordskokkbiter,bacondryss og pinjekjerner
Hvitvin ble servert til retten; Pfaffenheim Riesling


Hovedrett; Ovnsbakt laks med pestosaus og creme fraichè, 
coleslaw, stekte søtpotetbåter, blomkål og broccoli
Rødvin ble servert til; Val Policella

Etter de to første rettene måtte vi strekek litt på oss, og la maten sige...
Litt skravling og en runde med Scrabble så var vi klar for avslutningen;


Dessert; Pannacotta med bærsaus
Dessertvin til; Fleur De Cap

Rettene ble mottatt med masse gode ord
og alt virket å falle i smak hos alle sammen;)

En vellykket kveld med sosialt samvær og god mat!
Livet er godt å leve!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Så fint at du vil legge igjen en kommentar, den vil bli videresendt til mailen min ;)