I dag skal det avgjøres hvorvidt jeg kan kalle meg selv for fagarbeider eller må fortsette som pedagogisk barnepleier enda ei stund...
Den praktiske biten i går gikk fint,tror jeg...ikke godt å si hva sensorene syntes men jeg hadde selv en god følelse etter at de var dratt. De kom litt før 8 på morran (jeg hadde tidligvakt) og dro ca klokka 14.
Da hadde de fotfulgt meg mesteparten av dagen og observert meg i det meste jeg foretok meg.
Jeg startet dagen som vanlig og gjorde det jeg vanligvis gjør fram mot klokka 10 når tilrettelagte/planlagte aktiviteter starter opp.
Så hadde jeg ei samlingsstund som handlet om språk. Jeg leste ei historie fra "Truls og Trine" som handlet om en gutt i barnehagen som følte at ingen ville høre på når han hadde noe spennende å fortelle og som til slutt måtte stå på en stol og rope ut det han ville si. Så snakket vi om det å bruke ute- og innestemme og det å kunne lytte til det de andre har å si.
Så leste jeg rim og regler for å vise at vi kan bruke språket til mer enn å snakke og lese.
Til slutt lekte vi litt med ord, ved at en av oss fant på et ord også skulle de andre finne ord som rimte.
Så skulle vi lage mat,vi hadde bursdag i barnehagen og da bruker vi å ha varm-mat.
Jeg delte ungene i grupper og de fikk hver sine oppgaver sammen med en voksen. Jeg hadde satt opp at vi skulle spise ca 11.15,men matlaging sammen med barn tar lengre tid enn når man gjør det selv...så maten var ferdig et kvarter seinere,uten at det nødvendigvis gjorde noen ting;)
Ungene spiste godt og de satt pent ved bordet.
Så fikk de minste legge seg og de andre gikk ut.
Når alle var kommet ut og ungene hadde lekt litt, så skulle vi ha rebusløp/hinderløype.
Her var også ungene delt inn i grupper med en voksen med ansvaret på vher gruppe. Jeg hadde lagd 5 spørsmål som de skulle svare på og for å komme til spørsmålet måtte de først gjennom en fysisk oppgave (balansere,bruke slenge-tau,måke sand fra en bøtte til en annen med skje). Det ble litt venting på ungene mens jeg hengte opp spørsmålene (det kunne jeg seff gjort på forhånd) og de ble litt urolge,så jeg måtte hente dem inn igjen før vi kunne starte opp.
Men jeg tror ungene hadde det gøy og jeg syns ungene på min gruppe samarbeidet godt og vi hadde det gøy;)
Når alle hadde gjort ferdig alle oppgavene og svart på spørsmålene, så samla jeg alle igjen og vi gikk gjennom alle spørsmålene sammen. Jeg spurte dem om de syntes det var gøy,ei svarte at ho ikke syntes det,men de andre svarte et rungende JA!
Så hadde jeg en liten prat med sensorene før de dro,og da de var dratt trakk jeg et lettelsens sukk...det er ikke bare bare å ha noen hengende over deg hele dagen og du vet at de registrerer alt du gjør,både positivt og negativt,men jeg syns likevel at jeg gjorde som jeg pleier og kalrte å være meg selv;)
I dag skal jeg evaluere jobben min de siste 3 dagene fra 9-13,også kommer sensorene for å avsi dommen sin...jeg tror og håper det går bra;)
Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar
Så fint at du vil legge igjen en kommentar, den vil bli videresendt til mailen min ;)