søndag 10. juni 2012

Lenge siden sist...

Dagene har gått rasende fort i det siste...vet ikke helt hvor tida blir av???
Dagene er fylt med må-gjøre ting og inni mellom får jeg tid til vil-gjøre ting også;)
Sånn som å sykle eller gå fjellturer. Er i gang med årets 10-på topp og har 2 av dem i boks så langt.
Har kjøpt sykkel hos lillebror, en racersykkel med tynt langt sete og tynne dekk som triller veldig godt! 
Jomfruturen var rundt Sagelvvatnet UTEN sykkelbukse...det var vondt det!
Så da jeg fikk en hel pose med sykkelklær, deriblant 2 sykkelbukser med puter nedentil, 
var det som en ny verden!
Har hatt mange flotte turer på nysykkelen og har turer på ca 18 kilometer hver gang, og tida blir bedre for hver gang;) Så ser fram til mange flotte turer på den!

Et bilderas siden sist;


Var på Tennes og tok bilder forrige helg til takkekort, tok ca 125 bilder, 
så har litt å kikke gjennom for å si det sånn;)


Årets første tur til Balsokken 31.mai, fortsatt endel snø




Fantastisk flott utsikt på toppen, og veldig spesielt siden det enda lå mye snø i fjellene


...men noen vårtegn var det også;)


Ny-sykkelen;)


Poserer i ei av sykkelbuksene;)

Så har Silje og Sebastian feira bursdag...
og etter masse kaker i konfirmasjonen helga før, frista det veldig å bare tine kakerestene fra da...
men hadde lovt dem hver sin kake som var bare til dem...
Så da ble det sommerfuglkake til Silje den 30.,
også inngikk jeg et kompromiss med Sebastian og lagde sjørøverskutegelè i stedet for kake den 31. ;)




Og inni mellom er det slitt sommertemperaturer også...
Så vi har tatt fram hengekøya;)


Og plantet sommerblomster;)




Her er jeg nettopp kommet hjem etter en av sykkelturene mine;)


Den 4.juni hadde jeg stilanalyse på en av hudpleiesalongene her på Storsteinnes,
det var veldig spennende og jeg fikk mange gode tips.
på bidlet ovenfor er jeg nettopp kommet hjem, nysminka og fin;)


20.januar ble broren til Stig-Arne pappa til ei jente, jeg har bare ikke fått tatt så mange bilder av ho;)
 Siri skal ho hete.
Nydelig lita snuppe
og smilende og blid stort sett hele tida;)


Lilleprinsen på Opgård;)


På Opgård setter vi poteter på gammel-måten;)
En årlig og sosial begivenhet...
Jeg er "hest" og Stig går bak og skyver, slik lager vi veier hvor vi setter poteten for hånd;)


Sebastian ville også prøve;)

I helga tok svigermor ungene med seg og dro til Lakselvdalen,
og helga har virkelig vært i vil-gjøre modus;)
Det ble sykkeltur på fredag etter de var dratt.
Lørdag ble det tur til Omasvarre,
så da var topptur nr 2 i boks;)



Gubbeguillet fikk være med;)



På kvelden lagde vi deilig mat...
urtemarinert svinefilet med asparges,salat, ovnsbakte søtpotetbåter og rødvinssaus til...mmm!


Og i dag ble det tur på meg alene til Balsokken...





Alt i alt en super helg med masse voksentid til meg og mannen, og ungene hadde også hatt det flott sammen med farmor;) Ny uke starter i morgen og på fredag reiser jeg til Oslo sammen med mange andre damer for å delta på I Form - løpet...gleder meg!!!


1 kommentar:

  1. Nu e det år og dag siden æ va inne på bloggen din. Du e flink å "kapre" hverdagsøyeblikkan. Det e så koselig å stikke innom bloggen din...

    Som du sir, så går det jo i 150 hele tida. Men det e jo godt å få satt sæ ned å skrive litt "dagbok" i bloggen innimellom...

    Vi må snike oss en tur på besøk til dokker snart tenke æ. Lenge siden sist nu...

    SvarSlett

Så fint at du vil legge igjen en kommentar, den vil bli videresendt til mailen min ;)