søndag 28. oktober 2012

Så kom vinter`n!!!


Den kommer som julekvelden på kjerringa hvert år...vinter`n;)
Ungene fryder seg og leiter fram akebrettene med en gang de ser det første snøkornet...
og vi voksne fortviler fordi vi tenker på alle ulempene; snømåking, vanskelige kjøreforhold, glattis...

Kanskje burde vi hente fram barnet i oss,
og se på vinteren som barna ser den!
Muligheten til å ake i full fart nedover bakkene med sug i magen,
kunne ha snøballkrig og lage snømann,
gå på ski og spise istapper!

Da jeg sto opp i morges lå enda de andre og sov,
huset var stille,
snøen dalte forsiktig ned ute
og 
det var så stille og fredelig...

Jeg tok meg i å nyte stillheten,
kikket ut på trærne i hagen tunge av snø,
med hengende greiner...

Vinteren er en tid for ettertanke,
til å trekke pusten og tenke over livet,
nullstille seg litt og samle tankene...

Ha en fin og fredelig søndag!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Så fint at du vil legge igjen en kommentar, den vil bli videresendt til mailen min ;)