Den kommer som julekvelden på kjerringa hvert år...vinter`n;)
Ungene fryder seg og leiter fram akebrettene med en gang de ser det første snøkornet...
og vi voksne fortviler fordi vi tenker på alle ulempene; snømåking, vanskelige kjøreforhold, glattis...
Kanskje burde vi hente fram barnet i oss,
og se på vinteren som barna ser den!
Muligheten til å ake i full fart nedover bakkene med sug i magen,
kunne ha snøballkrig og lage snømann,
gå på ski og spise istapper!
Da jeg sto opp i morges lå enda de andre og sov,
huset var stille,
snøen dalte forsiktig ned ute
og
det var så stille og fredelig...
Jeg tok meg i å nyte stillheten,
kikket ut på trærne i hagen tunge av snø,
med hengende greiner...
Vinteren er en tid for ettertanke,
til å trekke pusten og tenke over livet,
nullstille seg litt og samle tankene...
Ha en fin og fredelig søndag!

Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar
Så fint at du vil legge igjen en kommentar, den vil bli videresendt til mailen min ;)