søndag 3. mars 2013

Skitur;)


Etter en lang periode med mildvær ble det endelig vær til å gå på ski igjen.
Har virkelig funnet tilbake til skigleden igjen;)
Er så utrolig deilig med en tur ut i det fri, stille og rolig og kun eksistere...


 Sola var med meg i starten av turen, men etter ei stund skya det til.
Ikke at det la noen demper på turen, litt sur og kald vind da jeg kom oppå fjellet, men likevel en fantastisk flott tur;)


Målet med turen var skogsbua vår, en flott tur som jeg har gått flere ganger nå etter jul.
Stig-Arne har gått opp løype inn dit, så da er det "plankekjøring" for meg å gå etter i de samme spora;)
Men med den vinden som har vært de siste dagene, så har vi nesten måttet gå hver dag for å holde løypa åpen.


Her er jeg framme ved skogsbua,
en flott tur på ca 6,5 kilometer hver vei, i varierende terreng.
I følge Endomondo sports app som jeg bruker for å registrere trening så gir en slik tur en forbrenning på ca 640 kalorier...hver vei;)
Jeg satte på GPS-målinga da jeg gikk tilbake fra hytta og jeg lå på fra 9-11 minutter pr. kilometer, vet ikke om det er superfart akkurat, men akkurat passe for en med mine ski-egenskaper;)


Litt påfyll av næring må til;)

I går ettermiddag var det karneval på bygdehuset her i bygda.
Er bare minsten på 5 som vil være med på slike ting nå, han på snart 16 og ho på snart 13 synes forståelig nok at slike ting begynner å bli kjedelig;)


Sebastian nummer 4 fra høyre, som Langemann;)

I ettermiddag er det ultralyd på sauene,
spennende å se hvor mange lam vi får i mai måned.
En hektisk tid i fjøset, mange nye liv som kommer til;)

At jeg i tillegg har eksamen mesteparten av mai måned gjør den ikke noe mindre hektisk...gleder meg allerede til sommerferien kjenner jeg;)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Så fint at du vil legge igjen en kommentar, den vil bli videresendt til mailen min ;)