Som en av mange, så har også jeg tenkt at det hadde vært gøy å vært modell for en dag...
Men når man ser på programmer som Top Model så får man nok et bevis på at dette er ingen dans på roser...
Det er jo selvfølgelig et tv-program og ting blir satt på spissen
for å skape blest om programmet...
Men hvor langt kan man gå når man uttaler seg om hvordan noen ser ut
og hvorden de burde se ut?
For de av dere som ikke har sett det programmet jeg snakker om,
så snakker jeg om en episode hvor Christer Falck uttalte seg om bilder som var tatt hvor modellene skulle gjøre et oppdrag for et strømpebuksemerke.
Da Eirin (18) kom fram presterte han å kalle henne "FHM-chubby",
Eirin brast i gråt og løp ut av studio.
Her kan du se innslaget.

Jeg har alltid syntes at Christer Falck er en usedvanlig ekkel type,
kjenner han jo ikke selvfølgelig,men synes han virker ganske arrogant og selvgod.
Og selv om han videre i artikkelen mener at såpass må disse jentene tåle, så går det jo an å ordlegge seg litt bedre??? Pakke inn budskapet litt liksom?
Selv om jeg er "i min beste alder" og aldri har tenkt å prøve meg som modell,
så skjønner jeg jo at man må være ganske hardhudet og sterk psykisk for å kunne være modell.
Man bør stå for en støyt og la alle negative kommentarer prelle av,
men det kan jammen ikke være lett.
det synes jeg ikke gjør noen verdens ting!
Hun er faktisk størrelse 36, og hvis det er stort i modellverdenen
så vil jeg ikke vite hva som er normalen!
Det er på tide at også modellverdenen innser at vi kommer i alle slags størrelser og at skjønnhet ikke kommer an på hvilken størrelse vi er, men at man ser sunn og frisk og naturlig ut!
Skjønnhet er så mangt,
selvfølgelig skader det ikke med ren hud,fint hår og fine klær,
men uten et sunt forhold til hvem vi er og hvordan vi vil ha det,
så nytter det lite!
Jeg har selv vokst opp med et usunt syn på hvordan jeg ser ut,
jeg ble mobbet, syntes jeg var stygg og udugelig.
Alle går vi vel gjennom det samme,
men i voksen alder sliter jeg fortsatt med de samme synene på meg selv...
Men jeg er kommet fram til
at jeg er fornøyd med livet mitt og det jeg har oppnådd.
Jeg har 3 vakre og velskapte barn,
jeg har en mann som jeg elsker og jeg blir elsket tilbake,¨
jeg har familie og gode venner,
jeg har en jobb jeg trives i og gode kollegaer,
jeg har tak over hodet og penger i banken...
...så får det heller være at jeg aldri kommer til å prege forsidene av diverse moteblader!
Det finnes faktisk viktigere ting her i livet!


Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar
Så fint at du vil legge igjen en kommentar, den vil bli videresendt til mailen min ;)