Ååååå....jeg sliter noe så sinnsykt med det været vi har hatt ei stund nå!!!
Regn og tåke og dj...skap!!!
Ingen må komme å fortelle meg at dette har vært en bra sommer!
Heldigvis fikk vi noen godværsdager da vi var i Sverige,
hvis ikke hadde jeg seriøst emigrert til en stillehavsøy resten av ferien,
det frister!!!
Kjenner at humøret synker for hver dag jeg står opp til tåke som henger tykt ned i fjellene overfor huset og liksom trykker meg ned i humørsvingninger som er dypere enn dypest:(
Og jeg syns minst like synd i ungene som ofte blir sittende inne mye av dagene,
selvfølgelig...det er jo bare å kle seg etter været og komme seg ut...
Men det er jo SOMMER???
Har IKKE tenkt å bruke de siste 2 ukene av ferien til å sitte inne og gremmes over det dårlige været!
Eneste trøsten må vel være at det er samme elendigheta over hele landet (?),
og de sa da vi var i Sverige at de hadde hatt en elendig sommer der og...
så man finner jo litt trøst i det da...
Og uansett hva man har lyst til å finne på
så koster det jo penger,
å reise langt bort er heller ikke noe alternativ,
med 2 kaniner, 2 katter og slåttonna som står for tur i neste uke...
Tenk om man hadde funnet et kjempetilbud til et sted med sommer og sol,
og bare kunne tatt med seg familien og reist avgårde og ikke kommet tilbake før ferien var over...
Paviljongen jeg ordna mens det enda faktisk var godt vær noen dager,
står og "ler til meg"
som et tydelig bevis på optimismen vi nordlendinger faktisk har...men den sliter jeg med nå!!!
Må si som ei sa til meg i går;
"Jeg er sikker på at det ikke er meningen at det skal bo folk her!!!"
Men vi blir jo faktisk boende,
og det er jo lite man kan gjøre med været...
Tips til hva man kan finne på i dette begredelige været mottas herved med takk!!!
Ønsker deg i alle full og fall en fin dag uansett hvor du måtte befinne deg,
håper DU har godt vær!


Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar
Så fint at du vil legge igjen en kommentar, den vil bli videresendt til mailen min ;)