fredag 2. januar 2009

Nyttårsaften;)

Tidlig på ettermiddagen gikk vi ut med ungene for at de skulle få "skyte opp" litt småraketter (av den typen som ligg på bakken og bare hyle eller lage masse lys) . Sebastian fikk være med og fikk prøve stjerneskudd for første gang,han var helt facinert av det sterke lyset og ble slett ikke redd av Grisehyl og Kjempeveps.


Som seg hør og bør så ble det servert kalkun med tilbehør her i huset på nyttårsaften. Svigermor og svigerbror var invitert,og en 5 kilos kalkun forsvant i løpet av en liten time.

I år gjorde jeg meg ordentlig flid med stuffingen også,lagde en som besto av bacon,champignon,snøfrisk med einebær,hvitløk og vanlig løk. Den smakte alldeles fortreffelig!
I tillegg hadde vi hjemmelagd waldorfsalat,grønnsaker og fløtesaus.

Etter at middagen var fortært,så var det leggetid for minstemann,og vi andre måtte streve i 4 timer til for å holde oss våkne til midnatt...For å klare det,så var det fram med yatzy-blokka.. Vi spilte en runde med yatzy,og etterpå så vi Politiskolen 1. Selv om man har sett de filman ørti ganga før,så er de forsatt like morsomme;)Så kosa vi oss med litt potetgull og sjokolade,og tente lys..så det var riktig koselig;)

Med ett var klokka halv tolv,og da var det tid for å leite fram raketter og kle godt på seg.Tidligere på dagen var det 12-13 minusgrader og månelyst..men dadet var tid for rakettoppskyting så tetna det til og blei snystorm uten like!!! Typisk!! Det var såvidt vi så våre egne raketter og de som de andre sendte opp,så vi bare som glimt på himmelen. Også i år når jeg hadde tenkt å ta msse flotte rakettbilder med dt nye kameraet mitt...:( Ikke er det lov lengere med pinneraketter,så det blir liksom ikke den samme futten heller...

Men vi gikk uansett ut for å skyte opp rakettene vi hadde kjøpt,og ungene fikk også fyrt på litt mer av sine.Så var det klemming og gratulasjoner og ønsker om et godt nytt år..også var det over for denne gang og vi er inne i år 2009...Happy new year,folkens!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Så fint at du vil legge igjen en kommentar, den vil bli videresendt til mailen min ;)