Har ligget helt i ørska på grunn av varmen her oppe i nord,så det har vært så som så med oppdateringer på bloggen fra sommerferien...men her kommer første del...
Vi var ferdige med høya torsdag den 23.juli og dagen etter dro vi til Grytøya.
Det skulle være Juksastevne på øya den helga,og det passa jo bra at det skjedde noe utenom det vanlige og ungene er jo ikke vant til fisking og det som har med havet å gjøre siden vi ikke bor så nær havet her hjemme.
Vi var på Grytøya helt til onsdag,det var deilig å kunne være så lenge,for da får man masse tid til det man vil gjøre og slipper sånne stresseturer som det man ellers har hvor man reiser hjem igjen med dårlig samvittighet fordi man ikke rakk det man ville...
Er vel ikke det gøyeste ungene har vært med på(spesielt minstemann) men det gjør jo ikke noe at man av og til må gjøre noe som de voksne vil mest...
Vinnerlaget het Vrængte Polvotta,og hadde visstnok vunnet de to foregående årene,og det så ut til at de hadde funnet en patent på båten sin som fungerte bra,de kom seg fram til bjella på knapt 5 sekunder!
Ellers brukte vi tida på Øya til å kose oss i godværet,deilig å endelig kunne sole vinterbleke kropper;)
Sebastian spiller fotball med bestemor
Fotogen som alltid;)
Lekreste standløven ever!
Litt mat må til mellom badinga;)
Deilig å leke i Sydensand!
Dagen før vi skulle reise videre,tok vi oss en tur til Grøtvær,det var litt mye vind der ute,men det var egenglit litt godt siden det var så varmt;)
Sebastian har funnet seg en liten hvilestein;)
Silje poserer i rullesteinfjæra på Grøtavær
Badesnuppa i Båtvika
I mangel av solbriller kan en caps gjøre samme nytten når man skal sole seg;)
Til og med Far i huset dristet seg uti det deilige vannet,)
Syden....eller Båtvika;)
Stig-Arne fikk låne kanoen til Vidar,det var visst gøy;)
Sebastian koser seg i sola;)
Og mens vi var i Båtvika,fikk vi se en flokk springere(en slags delfin) som for forbi utafor,og med maks zooming på kameraet så fikk jeg tatt dette blinkskuddet;)
Siste dagen tok vi en tur til Hallevika,der skolen brukte å ha sin årlige sykkeltur da jeg gikk på skolen på Grytøya.
Ellers brukte vi tida på Øya til å kose oss i godværet,deilig å endelig kunne sole vinterbleke kropper;)
Dagen før vi skulle reise videre,tok vi oss en tur til Grøtvær,det var litt mye vind der ute,men det var egenglit litt godt siden det var så varmt;)
Siste dagen tok vi en tur til Hallevika,der skolen brukte å ha sin årlige sykkeltur da jeg gikk på skolen på Grytøya.
Det var kanskje ikke så barnevennlige for sånne små som Sebastian,men det brakte fram gode minner...selv om jeg ikke "hærte" den lange sykkelturen dit da jeg var lita...;)
Så gikk turen videre til Lofoten...
Herlige Grytøya! Skulle ha vært der under juksastevnet, men vi var i Lofoten da. Bygdetunet besøkte jeg tidligere i sommer. Syns det er spennende å gå rundt og se på alt fra gamledager. Herlig sydenstemning fra Båtvika!
SvarSlettHei snuppa;)
SvarSlettLong time,no see...eller nå sånt;)
Er vel feriemodus på den dama også tenker jeg;)
Grytøya er nydelig og Båtvika er en perle;)
Bygdetunet kunne jeg gjerne tatt en gang til,da uten unger...men det var gøy å ha tid til å stikke innom der;)
Hallais! Her er det ferie for alle penga! Koser meg glugg ihjel og synes bare at feriedagene fyker så alt for fort avgårde.
SvarSlett