Så var det tid for tur til Lofoten...
Vi gleda oss veldig alle sammen og værmeldinga så bra ut,så alt lå til rette for en flott tur;)
Jeg ringte på mandag til Nyvågar Rorbuhotell,og det var flaks jeg bestilte før vi dro,for der hadde de bare to ledige rorbuer.
Vi satte avgårde og turen gikk kjempefint,utrolig hva dvd-spillere i bilen kan gjøre for en ferietur;)
På torsdag var det tid for sightseeing,og første stopp var på Lofotr Viking museum.
Gjengen samlet før vi gikk inn...
Da vi hadde vært der i en god time og sett oss rundt bar det videre,v i hadde lovet ungene at de skulle få bade og da vi kom til Haukelandstranda trengte vi ikke lete mer...det var bare så fantastisk der! Reine sydenstranda!
Lofoten består av masse fjell...og hav...og det var utrolig flott å se de enorme fjellene som sto rett opp og ned i havet!
Det var så utrolig mye å se og så lite tid å ta av,to overnattinger i Lofoten er for lite,men det ble tatt masse bilder,de fleste ut av bilvinduet i fart;)
Og jeg har ikke sjangs til å huske hva alle stedene het...men jeg har prøvd å legge inn bilder som kan beskrive og vise hvor fantastisk Lofoten er...i godt vær!

Rorbua vår på Nyvågar,vi hadde den delen til venstre.

Steinbiter er IKKE spesielt vakre???!
Kråkeboller derimot facinerer meg...
Det var seler i Lofotakvariet...
...og her er det en mammasel og ungen som leter etter melk...
I et basseng var det otere...
Gjengen samlet på et utkikkspunkt i Lofotakvariet
Og fra utkikkspunktet så vi Espoligalleriet hvor Mor sjøl fikk 10 minutter(!),de ble godt anvent,mange flotte bilder om enn litt dystre...

Vakker natur...
Tørrfiskstativ... 
Og selvfølgelig måtte vi kjøpe av det hjemmelagde godteriet;)
Derfra dro vi til Rørvikstranda som vi hadde blitt anbefalt,men da vi kom dit var det sur og kald vind,så vi dro heller videre...
Vi sparte Henningsvær og Lofotakvariet til den dagen vi skulle kjøre hjemover igjen.
Ungene syntes Lofotakvariet var flott,sjekk ansiktet på minstemann på bildet under...hehehe;)
Da vi dro fra Nyvågar og Kabelvåg,dro vi til Henningsvær.
Der fant jeg denne butikken,full av krims og krams og hjemmelaget godteri...og på utsida hadde ho som drev den laget;Mannfolkparkering...hihihih;)
Genialt! Der sto det ei kaffekanne,Vg og kjeks;)
Derfra dro vi til Rørvikstranda som vi hadde blitt anbefalt,men da vi kom dit var det sur og kald vind,så vi dro heller videre...
Derfra kjørte vi til hytta til pappa ved Skoddebergvatnet for å overnatte der siste natta...og der var det så utrolig flott med sol og begynnede høstmørke...
Høres ut som dere har hatt en flott tur til Lofoten, og med det været som har vært skulle det og bare mangle! Var det ikke flott inne på Nyvågar? Blir helt fasinert av alt de har klart å plassere rundt inne i spisesalen. Utrolig koselig!
SvarSlettHar forresten en award til deg på bloggen min.
SvarSlettNyvågar er et paradis på jord,og det var veldig greit med et fast overnattingssted,så kunne vi vende tilbake dit når vi hadde vært på seightseeing;)
SvarSlettNeste gang vi drar til Lofoten blir vi nok å overnatte lengre inn i Lofoten,ble litt langt å kjøre helt til Å og tilbake på samme dag,kunne godt hatt bedre tid,men det ble litt stress...
Men skal tilbake ja;)
Hej!
SvarSlettTrevligt att få följa med dej på en så fin tur till Lofoten. Ser att ni hade fint väder där. Vi var där för ca 15-20 år sedan och då var det regn och vi fick inte så fina vyer som du visar. Det är alltid roligt att få följa med alla på tur runt om i världen.
Ha en trevlig vecka nu.
Kram Birgitta