fredag 11. september 2009

Aleksander 12 år;)

Det er vel bare å innse...jeg begynner å få store barn...men mor sjøl er ikke en dag eldre!!!
I går var det 12 år siden Aleksander ble født,rart å tenke på at det er så lenge siden jeg ble mor for første gang...

Til neste år er han tenåring...
Og se for en kjekk sønn jeg har???

De siste årene har han bedt guttene i klassen,men i år ville han be noen jenter også...
Hm...liker jeg utviklingen???
Så da skolebussen kom litt før tre,var det 7 unger som kom opp bakken. Aleksander,Silje og 3 jenter og 2 gutter fra Aleksander´s klasse.
De var sultne som ulver og fikk servert pølse med brød eller lompe.

Da de var ferdige med den "ordentlige" maten,var det tid for kaker og godteri;)
Hjemmelagde boller;)

Hjemmelagd sjokoladekake;)

Lillebror fikk hjelpe til med å pynte muffins med non-stop...ble nok mer enn en som forsvant i den lille munnen;)

Bursdagsgjestene;)
Etter maten var det tid for litt leker;)

Den første leken gikk ut på å ha en penn hengende i en hyssing bak på buksa også få den ned i ei brusflaske;)

Veldig morsomt å se på;)

Også var det den gode gamle stolleken;)

Ettterpå hadde jeg skrevet ei adjektiv fortelling som vi puttet adjektiv som de sa inn i,veldig morsomt;)

"Det var en fjottete dag på det egoistiske stedet Sagelvvatn. På den fisefine
gården Opgård hadde den jålete Aleksander bursdagsselskap. De som var invitert i selskapet var den ekstremt hårete Elin,den kantete Maren, den gale
Catarina,den uhygieniske Einar,den sexye Mathias og den blomstrete Silje.
Da de hadde spist opp alle de tjukke pølsene med de idiotiske brødene og de fæle lompene,var de så mette i de rare magene sine at de nesten holdt på å eksplodere.
Etter at de var ferdige med å spise ordentlig mat gikk de over på kaker og godteri. Da ble det servert regnfylte sjokoladekake,amfibiske muffins,tunge boller,døve brownies og hotte smågodt.
Da alle de blomstergale gjestene gikk fra bordet,trillet de bortover det lille gulvet. De rullet nedover den nymalte kjellertrappa og inn i den tissetrengte kjellerstua.
Der begynte de å leke med alle de pengelense tingene som lå strødd rundt omkring etter de lesegale ungene som bodde i det nerdete huset.
Den fargerike faren og den helselause mora som bodde i huset prøvde hver dag å få de lysende ungene til å rydde,men det hjalp ikke! Den rampete faren og den kaffetrengte mora som bodde i det tøysete huset,hadde tre selvlysende unger. Forutenom den tullete Aleksander,hadde de den mørkhudede Silje og den blåe Sebastian.
I det mekaniske huset ved siden av bodde det en sutrete bestemor som hadde en bløt bil. I det pasifistiske huset nedenfor bodde det ei rabiat tante.
På gården hadde de mange illeuktende sauer og to pessimistiske katter.
Bursdagsselskapet tok helt av og de blærete gjestene ble helt ville. Så den gigantiske faren måtte hente ei kronglete bøtte med iskaldt vann og kaste over de tøffe gjestene.
Da hylte gjestene som noen oppblåste griser og løp ut!
Ute på den eksplosive gårdsplassen ble de møtt av den elegante bestemora som var i den hovmodige garasjen for å kaste den sjonglerende søpla si.
Ho kunne ikke forstå hvorfor de samiske gjestene var så våte,men da de fortalte om den flatterende faren som hadde kastet vann på dem,lo ho godt.
Det var tilpass for dere når dere ikke kunne oppføre dere!
Da de irriterende gjestene hadde vært ute i sola ei stund,var de tørre nok til å kunne gå inn å fortsette selskapet.
Bursdagsbarnet,den skøyeraktige Aleksander var helt utslitt da han sovnet den kvelden på den truseløse puta si inne på det radioaktive rommet sitt;)"
En super bursdag med masse koselig "ungdom";)

4 kommentarer:

  1. Hvis de 12 første årene går så fort, så er det skremmende å tenke på hvor nært de neste 12 er... Og alt som har skjedd da... *iiiik*

    Legger meg ned og klamrer meg fast. Vil ikke at tida skal gå så fort....

    SvarSlett
  2. Har klamra meg fast sida jeg bikka den tragiske 30 års grensa jeg...men det hjelpe ikkje!!!

    SvarSlett
  3. Gratulerer med snart tenåring! Vi får en fjortis i huset i morra.

    SvarSlett
  4. Stativet kostet 449,- Dyrt, men jeg liker det! Formene er silikonformer fra Europris til 49,- for 12 stk.

    SvarSlett

Så fint at du vil legge igjen en kommentar, den vil bli videresendt til mailen min ;)