Siden tåka ikke letta i løpet av formiddagen,så ble det tyttebærtur i stedet for fjelltur.
Vi sykla til Rislamoen,et sted ikke så langt herfra. I sekken hadde vi hver sin kopp å plukke i,og poser å helle over i etterhvert.
I tillegg hadde jeg pakket litt "bestikkelser" til minsten i tilfelle han skulle bli lei(les;bilargodteri,dumleklubber og kjeks...alt som en mamma på slanker´n ikke skal spise)
Da vi kom ned dit vi skulle plukke,parkerte vi syklene og tok sekken på ryggen.
Det bugnet av store røde tyttebær,og vi fylte fort koppene våre...
Etterhvert falt ivrigheten til å plukke blant de største ungene,og det ble vel mer til at de satt sammen med lillebroren og spiste snop i stedet;)
Der vi plukket,var det ei dame med en liten hund som også høstet av naturens overskudd...
den lille søte hunden hennes var veldig selskapssyk og løp mellom oss og eieren hele tida.
Ungene syntes den lille hunden var supersøt og veldig morsom,så jeg måtte jo ta et bilde av den.
Den het visst Bamse;)
Flotte bilder fra en flott tyttebærtur!
SvarSlettVi kosa oss veldig og mor sjøl er glad for å få litt tyttebærsyltetøy å kose seg m i vinter...for det er det bare jeg som liker her i huset,så jeg får ha det helt for meg sjøl;)
SvarSlett