
Engler har alltid fascinert meg,jeg syns de er skjønne vesener
og har alltid forbundet dem med noe fint. Det kommer vel fra barnetroen og søndagsskoletida hvor man fikk høre historier fra bibelen.
som er beskrevet i flere religioner.
De er Guds tjenere og budbringere og viser seg for menneskene gjennom åpenbaringer.
Blant englene er det rangordninger og det finnes ni typer engler,en del står ved Guds trone,syngende og lovprisende. Andre arbeider som beskyttelsesengler og vokter paradiset eller tar vare på stjerner og planeter.

Her kan du lese artikkelen i Wikipedia
Denne engelen kjøpte jeg på Nille,og det syns jeg er sååå søt.Og den passer så godt inn i stua mi etter stilendringa;)

Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar
Så fint at du vil legge igjen en kommentar, den vil bli videresendt til mailen min ;)