Ved å doble oppskriften og senke steketemperaturen litt,fikk jeg et normal høyt brød med god mak og lang metthetsfølelse;)
4 egg
1/2 boks Creme Fraiche
1,5 ts bakepulver
4 ss linfrø
60 gram kruskakli
50 gram sesamfrø
45 gram solsikkekjerner
3 ss olje
Visp først sammen eggene, bland oppi resten av ingrediensene. Rør det hele sammen og hell i en form med bakepapir. Stekes ved 180 gradet i cirka 55 minutter på nederste rille i stekeovnen. (Oppskriften gir cirka 2,25 gram karbohydrater per 100 gram.)
Jeg dobler som sagt ingrediensene og knuser alt av frø med stavmixer/blender.Da syns jeg brødet blir mer kompakt og minner mer om vanlig brød.
Så steker jeg det på 160 grader nederste rille i 65 minutter;)

Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar
Så fint at du vil legge igjen en kommentar, den vil bli videresendt til mailen min ;)