Etter at lillebroren min med kone ble en svoren tilhenger av lavkarbokosthold (i kombinasjon med Herbalife produkter) har "alle" i familien blitt anbefalt denne fabelaktige måten å spise sunn,god mat uten skadelige tilsetningsstoffer.

For å si det sånn...jeg har vært over gjennomsnittet skeptisk! Det kommer jo sikkert av at jeg det siste halvannet året har levd etter Roede-metoden og har hatt god effekt av det. Jeg er nå kommet dit jeg ønsker å være vektmessig,men samtidig er jeg åpen for og litt nysgjerrig på å prøve ut nye ting som kan ha positiv innvirkning på helsen og livet mitt generelt.Så her om dagen sendte jeg melding til lillebroren min og ba ham sette opp en ukes meny med forslag på mat som er grei å spise og som vil gi meg det "lille ekstra" som jeg føler jeg mangler.
Selvfølgelig var lillebror supergira på å hjelpe til og jeg har hatt to samtaler med ham bare i dag;)
Det er mye å sette seg inn i,men det var det også da jeg skulle i gang med Roede-metoden.
Jeg har tenkt å gi lavkarbo en sjanse denne sommeren så får vi se hvordan kroppen min takler denne nye livsstilen,jeg må liksom skru av Roede-måten å tenke på og tenke på en helt annen måte...
I dag har jeg spist
Frokost;2 kokte egg,1 rugsprø
Lunsj; 2 kokte egg,1 rugsprø
Mellommåltid;1 eple og 2 rugsprø
Middag;1 1/2 karbonade og litt ertestuing
Kvelds; en deilig omelett bestående av 2 egg,hvitost,1 weetabix med meierismør,paprika og tomat
...og jeg er behagelig mett og kjenner ingen søtsug...
Ofte når jeg kommer fra jobb er jeg sliten og når middagen er spist,tar jeg meg en liten lensmannshvil...når jeg våkner fra denne hvilen har jeg et vannvittig søstsug,det er på hodet i skuffen med en gang...må ha noe!!!
I dag kjente jeg ingenting!!!??? Merkelig???
Jeg er spent på fortsettelsen!
Har fått mail fra lillebror med masse linker på nettsider jeg kan sjekke ut med oppskrifter og info. Har i tillegg bestilt noen bøker fra Bokkilden.no med oppskrifter på mat jeg kan tilberede.
Jeg lurer jo litt på hvordan dette kostholdet kan kombineres med barn i huset,mne jeg ser jo at det funker for brorsan,så hvorfor skulle det ikke funke hos oss???
Alle i huset ( til og med far sjøl) er innstilt på å gi lavkarbo en sjanse,så får vi se;)
Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar
Så fint at du vil legge igjen en kommentar, den vil bli videresendt til mailen min ;)