Så var man hjemme igjen etter Oslo-turen og bli ny dag med Allers.
Det var en lang og innholdsrik dag.
Jeg overnattet i Tromsø hos ei venninne,så slapp jeg å stå riktig så tidlig opp.
Jeg hadde vekker klokka på 05.25(!),
tidlig nok spør du meg...
hoppa i klærne og kjørte til flyplassen.
Så var det å finne parkeringsplass og komme seg gjennom sikkerhetskontrollen.
Flyet gikk 06.45
og det blei litt soving på flyet for å si det sånn...
ikke vant til å stå riktig så tidlig opp;)
Da jeg landet på Gardermoen var det full fart ut av flyet og kjøpe billett til flytoget.
Jeg hadde gitt beskjed om at jeg kom til å bli litt forsinka siden flyet landa klokka 08.40 og jeg skulle være hos frisøren klokka 09.00.
Og jeg hadde sikkert blitt bare LITT forsinka om det ikke hadde vært for at de holdt på med noe ombyggingsarbeid på Oslo S,sånn at vi ble sendt med buss fra Lillestrøm og inn til sentrum av Oslo...sukk!
Men jeg kom meg da til frisøren og slang meg ned i frisørstolen etter at fotografen hadde tatt før-bilde av meg.
Regner med det blir et "bra" før-bilde siden jeg hadde vært tidlig oppe,med sminke fra dagen før og sikkert oppstressa rød og ferm i ansiktet!!!
I og med at jeg kom nesten 1 time seinere enn planlagt til frisøren ble frisørtimen litt avkorta og det ble litt begrensa hva det ble tid til å gjøre, men frisørdama skjærte håret mitt mye opp og gjorde det luftigere,lettere og ga meg en mer feminin frisyre som ville være enkel å rufse til.
Godt fornøyd!
Så var det avgårde til studioet hvor vi skulle fotografere,
og før klesprøvong,sminke og fotografering var det lunsj!
Det smakte godt for å si det sånn! Da hadde jeg ikke spist siden froskosten på flyet, vi spiste deilig kyllingsalat fra et sted som het Bit som holder til på Oslo City.
Etter mat og litt skravling var det tid for å prøve klær.
Ho som skulle sminke meg var også ansvarlig for å ta ut klær
og jeg hadde på forhånd sendt en mail med litt info om hvilke farger jeg likte, hvilke butikker jeg pleier å handle på og hvilke størrelse jeg er.
Jeg endte opp med en kjole i mørk grønn med rosa detaljer og en "dress" bestående av bukse og jakke i grønn sateng.
Alle klærne var fra en butikk i Stortingsgt som het Mappstore,klærne var billige (og faktisk på salg),så jeg endte med å kjøpe jakken og kjolen etterpå;)
Å bli fotografert av en fotograf er ikke hverdagskost,
og man føler seg jo ikke helt vel med å stå der foran kamera når man er mest vant til å ta bildene selv...men det gikk helt fint.
Fotografen var flink og sa hvordan jeg skulle stå og hva jeg kunne gjøre for at bildene skulle bli bra,så jeg var godt fornøyd da jeg fikk kikke litt på bildene etterpå¨.
Vi hadde en del inne hvor vi tok kjolebildene og etterpå gikk vi ut i en park i nærheten og tok bilder med dressen med en lys topp til.
Syns det var rågøy,og selv om jeg også denne gangen var forkjøla (typisk!),så syns jeg at jeg hadde mye mer igjen for bli-ny dagen denne gangen.
Jeg savnet kanskje litt mer tips og råd om hvordan jeg skal kle meg i forhold til min kroppsfasong,men jeg spurte endel og regner også med at det vil stå endel i bladet når det kommer i SEPTEMBER;)
Spennende!
Etter å ha snakka litt etter fotograferinga med redaksjonsansvarlig og kikka litt på ho andre som også hadde bli ny dag,fikk jeg en taxi ned til sentrum.
Så gikk jeg innom Mappstore og kjøpte de klærne jeg ville ha,og etterpå kjøpte jeg de obligatoriske Oslo-gavene og shoppet litt til meg selv.
I 6-tida tok jeg flybussen til Gardermoen,så var det litt shopping der også og litt middag før jeg tok flyet hjem.
Ble jammen litt soving på flyet hjem også...slitsomt å bli ny;)
Da jeg kom hjem var det 2 små og en stor som ventet spent,den minste avleggeren hadde lagt seg naturlig nok siden klokka var over 23 før jeg kom inn døra hjemme.
Det var en flott dag med masse supre folk,men jammen er det godt å komme hjem til Sagelvvatn med to-felts vei og minimalt med stress...blir nok ingen Oslo-jente jeg;)
Men artig var det likavell;)
Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar
Så fint at du vil legge igjen en kommentar, den vil bli videresendt til mailen min ;)